Ανανέωση της εικόνας και της ταυτότητας
Αύξηση της αναγνωρισιμότητας
Διεύρυνση της πελατειακής βάσης
Ανανέωση της εικόνας και της ταυτότητας
Αύξηση της αναγνωρισιμότητας
Διεύρυνση της πελατειακής βάσης
Η εταιρία Αρτογεύσεις ξεκίνησε το 2006 στην πόλη της Πάτρας, ενσωματώνοντας την παράδοση και την ποιότητα στην παραγωγή προϊόντων αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής. Με έντονο το “χρώμα” της παράδοσης, τα καταστήματα Αρτογεύσεις ξεχωρίζουν για την ποικιλία των προϊόντων τους, πολλά από τα οποία χαρακτηρίζονται από το αυθεντικό “μαμαδίστικο” ύφος.
Με δύο καταστήματα στο κέντρο της Πάτρας, η εταιρεία καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών λιανικής, ενώ ταυτόχρονα μια μεγάλη γκάμα προϊόντων της καλύπτει τις ανάγκες των πελατών χονδρικής (Super markets, mini markets, εστιατόρια, ψητοπωλεία, fast food, café, καντίνες, ξενοδοχεία, αρτοποιεία).
Η εταιρεία αντιμετώπισε την ανάγκη να ανανεώσει την εικόνα και την ταυτότητά της, υιοθετώντας μια μακροπρόθεσμη στρατηγική μάρκετινγκ. Για το σκοπό αυτό, απευθύνθηκε στην Prime Marketing, με σκοπό να επαναπροσδιορίσει την εικόνα της, μέσω της ανανέωσης του λογοτύπου, των συσκευασιών, των καταστημάτων της και της συνολικής της εμφάνισης. Οι αλλαγές αυτές θα έφερναν έναν αέρα ανανέωσης, ακολουθώντας τις νέες τάσεις της αγοράς, ενώ ταυτόχρονα θα διατηρούσαν την ανταγωνιστικότητα σε ένα περιβάλλον διαρκώς εξελισσόμενο.
Στόχος της ανανέωσης ήταν η ενίσχυση της σχέσης με το κοινό και η αύξηση της αναγνωρισιμότητας, με ένα νέο και φρέσκο προφίλ που θα προσέλκυε νέους καταναλωτές και θα διεύρυνε την πελατειακή βάση, διατηρώντας παράλληλα τους υπάρχοντες πελάτες.
Η Prime Marketing σε συνεργασία με τα στελέχη της εταιρίας, ανέπτυξε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο Marketing, για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και να επιτύχει τους στόχους που είχαν τεθεί.
Αρχικά, έγινε μια ιστορική ανάλυση των στοιχείων πωλήσεων για να αποκτήσουν μια ξεκάθαρη εικόνα της πορείας της επιχείρησης και να αναδειχθούν οι προτεραιότητες. Παράλληλα, διεξήχθη έρευνα και ανάλυση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, για να κατανοηθούν οι δυνατότητες και οι απειλές στην αγορά. Συλλέχθηκαν πληροφορίες για τις τρέχουσες τάσεις και τις απόψεις των καταναλωτών σχετικά με το σύγχρονο αρτοποιείο.
Μέσω της ανάλυσης SWOT, επισημάνθηκαν τα δυνατά και αδύνατα σημεία της επιχείρησης και καθορίστηκαν οι βασικοί στόχοι. Κατόπιν, προσδιορίστηκε το νέο positioning της εταιρείας και η Prime Marketing πρότεινε τις απαραίτητες προσαρμογές στο μίγμα μάρκετινγκ. Ο στόχος ήταν να δημιουργηθεί μια φρέσκια και ανανεωμένη ταυτότητα για το brand Αρτογεύσεις.
Με βάση τη στρατηγική μάρκετινγκ που είχε καθοριστεί, η Prime Marketing έδωσε τις κατευθυντήριες γραμμές για τον επανασχεδιασμό του λογοτύπου και της νέας ταυτότητας, και σε συνεργασία με το δημιουργικό γραφείο Fresh Ideas, φτιάχτηκαν τα προσχέδια για τον επανασχεδιασμό του λογοτύπου και των λοιπών εφαρμογών. Η νέα ταυτότητα θα ενίσχυε την εικόνα του brand, διατηρώντας το loyalty των υπαρχόντων πελατών – κυρίως μεγαλύτερης ηλικίας, οικογενειάρχες και συνταξιούχοι που προτιμούν το φούρνο της γειτονιάς τους. Ταυτόχρονα, στόχευε να προσελκύσει ένα πιο νεανικό κοινό, όπως εργένηδες, φοιτητές, μαθητές, με τη νέα ελκυστική εικόνα και με φρέσκιες προτάσεις.
Η προτεινόμενη ανανέωση συμβόλιζε τη δέσμευση της μάρκας προς τους πελάτες της και τις αξίες που μοιράζεται μαζί τους, διατηρώντας το στοιχείο της παράδοσης και του “σπιτικού”, το οποίο αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για τις Αρτογεύσεις. Επιπλέον, έγινε μελέτη για νέες συσκευασίες που θα λειτουργούσαν ως εργαλείο μάρκετινγκ, δημιουργώντας συνοχή, ομοιογένεια και κοινή αναγνωρίσιμη εικόνα.
Όσον αφορά τη διανομή των προϊόντων, ο άμεσος στόχος ήταν η διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων και η αύξηση της γκάμας των προϊόντων που πωλούνται στη χονδρική αγορά (super/mini markets, retail κλπ.). Επίσης, η βελτίωση της τοποθέτησης των προϊόντων εντός των καταστημάτων, με τρόπο που να ενισχύει την προβολή τους.
Σε σχέση με τον κωδικολόγιο και την κατηγοριοποίηση των προϊόντων, υπήρξαν συγκεκριμένες προτάσεις για τη δομή των κωδικών και την προσαρμογή ή διεύρυνση ορισμένων κατηγοριών. Επιπλέον, παρασχέθηκαν κατευθυντήριες οδηγίες για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της χονδρικής αγοράς στον τομέα της αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, με αναδιαμορφωμένες δραστηριότητες τοποθέτησης και προώθησης των προϊόντων.
Με την ολοκλήρωση της ανανέωσης του λογοτύπου και των συσκευασιών, το επόμενο βήμα είναι η ολοκληρωτική ανακαίνιση των καταστημάτων. Αυτό περιλαμβάνει την αλλαγή του στιλ, της αισθητικής και των χρωμάτων, στοχεύοντας στον εκσυγχρονισμό των καταστημάτων και στη δημιουργία ενιαίας ταυτότητας που να αντανακλά τον ανανεωμένο χαρακτήρα της εταιρίας.
Επιπλέον, έμφαση θα δοθεί στην ανάπτυξη των προϊόντων και του κωδικολογίου της χονδρικής.