Η Ελληνική δύναμη στο ποδήλατο!

Η ιστορία

Η εταιρεία Νίκος Μανιατόπουλος Α.Ε. ιδρύθηκε στην Πάτρα το 1926, με βασική δραστηριότητα την εισαγωγή και διανομή ποδηλάτων και εξαρτημάτων ποδηλάτου. Τη δεκαετία του 1970 εδραιώθηκε το εμπορικό σήμα της εταιρίας, γνωστό ως “Ideal”,  με  το δίκτυο συνεργατών να εξαπλώνεται σε όλη τη χώρα. Τα ποδήλατα Ideal κατάφεραν να γίνουν σύμβολο κορυφαίας ποιότητας και αντοχής στην κατασκευή και στα μηχανικά μέρη. Σήμερα, η Ideal είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του είδους της στην Ελλάδα, με 120 εργαζόμενους και πάνω από 190.000 ποδήλατα ετησίως, γεγονός που την καθιστά μία από τις λίγες μεγάλες εταιρείες κατασκευής ποδηλάτων στην Ευρώπη. Εκτός από την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά, τα Ideal κατακτούν και το εξωτερικό, με εξαγωγές σε περισσότερες από 10 χώρες.

Η πρόκληση

Παρά το γεγονός ότι η μάρκα είχε επιτύχει σημαντική αναγνωρισιμότητα, τα τελευταία χρόνια αναδείχθηκε η ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης της αντιλαμβανόμενης αξίας της. Αυτό απαιτούσε προσαρμογή και επανεκτίμηση της στρατηγικής της εταιρείας. Έτσι, τα στελέχη της Ideal αποφάσισαν να επαναπροσδιορίσουν το brand Ideal, αποδίδοντάς του παγκόσμια αναγνώριση. Ταυτόχρονα θέλησαν να εδραιώσουν την ηγετική του θέση στην ελληνική αγορά ποδηλάτων, προσαρμόζοντάς το στις σύγχρονες απαιτήσεις και τάσεις της αγοράς.

Η συνεργασία με την Prime Marketing

Η Prime Marketing ανέλαβε να διεξάγει μια ενδελεχή προκαταρκτική έρευνα, εξετάζοντας λεπτομερώς όλες τις πτυχές της ελληνικής αγοράς ποδηλάτων. Ο σκοπός ήταν να δημιουργηθεί ένας πλήρης χάρτης της αγοράς, ο οποίος να ενσωματώνει θεμελιώδεις πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών, τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις και την ανάλυση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Ταυτόχρονα διεξήχθη μια βαθιά εσωτερική ανάλυση με τη μορφή λεπτομερούς ελέγχου μάρκετινγκ, φωτίζοντας όλα τα δυνατά και αδύνατα σημεία της εταιρείας και της ίδιας της επωνυμίας, αποκαλύπτοντας ευκαιρίες για ενίσχυση της εικόνας και της θέσης της στην αγορά.

Τα πολύτιμα δεδομένα της έρευνας τροφοδότησαν τη διαδικασία στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ. Έμφαση δόθηκε στον στρατηγικό καθορισμό στόχων και στην ανάπτυξη ενός επεξεργασμένου σχεδίου προώθησης τόσο μέσω των παραδοσιακών καναλιών, όσο και του διαδικτύου. Στο επίκεντρο της στρατηγικής αυτής ήταν ο προσδιορισμός των ομάδων-στόχων ενδιαφέροντος της Ideal, μέσα από την τμηματοποίηση της αγοράς. Διαφορετικοί τύποι καταναλωτών εντοπίστηκαν και χαρτογραφήθηκαν, με αποτέλεσμα να αναδειχθούν συγκεκριμένα καταναλωτικά προφίλ που ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς ποδηλάτων.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ που ακολούθησε βασίστηκε σε αυτά τα δεδομένα και επικεντρώθηκε στους βασικούς στόχους της Ideal. Η διαχείριση του brand αποτέλεσε έναν από τους κύριους πυλώνες της στρατηγικής, με σκοπό να ενισχυθεί και να αναβαθμιστεί η εικόνα της μάρκας. Η ομάδα της Prime ανέλαβε τη σχεδίαση μιας νέας επικοινωνιακής ταυτότητας, τη δημιουργία ανανεωμένων μηνυμάτων και την παραγωγή σύγχρονου υλικού marketing. Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στην ενίσχυση της παρουσίας της μάρκας στο διαδίκτυο, με τη χρήση brand ambassadors και την προσεκτική επιλογή χορηγιών σε στοχευμένες εκδηλώσεις.

Όλα αυτά τα εργαλεία ενσωματώθηκαν στο συνολικό πλαίσιο του σχεδιασμού marketing, με βασικό στόχο να υποστηριχθεί η νέα και ανανεωμένη θέση της μάρκας, μέσα από ξεκάθαρα μηνύματα και τη δημιουργία συναισθηματικού δεσμού με τους καταναλωτές. Η ενίσχυση της επωνυμίας και το brand engagement ήταν τα προτεινόμενα εργαλεία προς αυτή την κατεύθυνση, που οδήγησαν στην αναβάθμιση της αντιλαμβανόμενης αξίας της μάρκας.

 

…Και η συνέχεια

Μέσα από την παραπάνω ανάλυση, αναγνωρίστηκε ο καίριος ρόλος που κλήθηκε να διαδραματίσει η μάρκα Ideal και η εταιρεία Μανιατόπουλος στη διαμόρφωση της αγοράς ποδηλάτων στην Ελλάδα. Η συμβολή της Prime Marketing σε αυτή τη διαδικασία ήταν καθοριστική, καθώς δεν περιορίστηκε μόνο στην εσωτερική ανάλυση και στον στρατηγικό σχεδιασμό, αλλά προχώρησε ακόμα παραπέρα, υποστηρίζοντας την εταιρεία να ενισχύσει τις στρατηγικές της συνεργασίες με σημαντικούς φορείς και παράγοντες της αγοράς, με στόχο να δρομολογήσουν από κοινού την ανάπτυξη κατάλληλων υποδομών και την προώθηση της ποδηλατικής κουλτούρας στη χώρα μας.

 


  Ρήγα Φεραίου 141| Τ.Κ. 26221
  2610 222294     info@primemarketing.gr
Follow us